pEnDaMba ciNtA iLaHi

hAti kAsiH pD y sAtU, DIA y mAhA pEnGaSih, kErna DIA aKu DsiNi, kErNa DIA aKu biSa mLiHat dUniA, alHaMduLilLah..

KHAS UNTUK AWAK..

AWAK..... CARILAH PEREMPUAN YANG CANTIK...

KERANA SY TAHU KEBURUKAN SY X MAMPU MEMBERIKAN SENYUMAN PADA AWAK...


AWAK.... CARILAH PEREMPUAN YANG KAYA....

KERANA SY TAHU KEMISKINAN SY TIDAK MAMPU MEMBANTU AWAK D DALAM KESUSAHAN...


AWAK.... CARILAH PEREMPUAN YANG BAIK....

KERANA SAYA TAHU KEJAHATAN SAYA AKAN BUAT AWAK BENCI SAYA....



AWAK.... CARILAH PEREMPUAN YANG BIJAK...

KERANA SAYA TAHU KEBODOHAN SY TIDAK MAMPU UNTUK MENYELESAIKAN MASALAH AWAK...



AWAK.... CARILAH PEREMPUAN YANG TINGGI AGAMANYA....

KERANA SAYA TAHU KEJAHILAN SAYA AKN BUAT AWAK SENGSARA D NERAKA.....



AWAK... CARILAH PEREMPUAN YANG MENYAYANGI AWAK...

KERANA SAYA TAHU BENCI SY PADA AWAK AKAN MENYAKITKAN HATI AWAK...



AWAK... CARILAH PEREMPUAN YANG SIHAT...

KERANA SY TAHU SAKIT SY AKAN MENYUSAHKAN AWAK....



AWAK.... CARILAH PEREMPUAN YANG MANIS BICARANYA DGN AWK....

KERANA SAYA TAHU KATA2 KESAT SAYA AKN MEMBUATKAN SY BERGADUH DGN AWAK...



AWAK..... SAYANGILAH PEREMPUAN YANG SAYANG AWAK...

KERANA SAYA TAHU KASIH DAN SAYANG SY X CUKUP UNTUK AWAK BAHAGIA....



AWAK... HIDUPLAH DGN PEREMPUAN YG AWAK SAYANG....

KERANA SAYA TAHU KEMATIAN SY AKN MENYEBABKAN SY TINGGALKAN AWK...




JADI AWAK CARILAH PEREMPUAN YANG TERBAIK UNTUK AWAK...

KERANA SY TAHU SY BUKAN PEREMPUAN YG TERBAIK UTK AWK...

MAAFKAN SY,,


petikan karya: Nor Alfisyah (SYASYA)

Permata Yang Dicari

Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com


Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

**Bagi yang sedang bercinta / jatuh hati pada seseorang tapi xmampu nak berkahwin..hehehe..tett..

1. Saya da jatuh hati kat die la… camne lak ni?

“Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian (bujang) di antara kamu”.

Surah An-Nur: 32

"Nikah adalah sunnahku (jalan agamaku), maka barangsiapa yang cintakan agamaku hendaklah dia menjalankan sunahku itu”.

Riwayat Abu Ya’la dari Ibnu Abbas

“Berkahwinlah supaya kamu menjadi ramai, bahawasanya aku bermegah-megah dengan kamu akan segala umat pada hari kiamat hingga dengan anak yang gugur dari perut ibunya”.

Riwayat Abu Bakar bin Mardawiyah dari Ibnu Umar

2. Tapi saya x cukup duit laaaa nak kawin…. Huhu

“Dan orang-orang yang tidak mampu kahwin hendaklah menjaga kesucian (diri)nya, sehingga Allah memampukan mereka dengan karunia-Nya”.

Surah An-Nur : 33

Rasulullah S.A.W bersabda :

“Wahai kaum pemuda! Barang siapa di antara kamu sekelian yang sudah mampu memberi nafkah, maka hendaklah ia menikah, kerana sesungguhnya menikah itu lebih dapat menahan pandangan mata dan melindungi kemaluan (alat kelamin). Dan barang siapa yang belum mampu, maka hendaklah ia berpuasa, karena puasa itu dapat menjadi penawar bagi nafsu”.

3. Memang saya xcukup duit / xmampu nak kahwin, tapi kalau saya diam je, nanti kena “kebas” lak ngn org lain.…

Musa berkata kepada kaumnya: "Mohonlah pertolongan kepada Allah dan bersabarlah; sesungguhnya bumi (ini) kepunyaan Allah; dipusakakan-Nya kepada siapa yang dihendaki-Nya dari hamba-hamba-Nya. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa."

Surah Al-A’raf : 128

“Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya.Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa”

Surah Al-Hajj : 40

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”.

Surah Alam Nasyrah : 5-6

Dikisahkan ketika tiba musim untuk memetik buah tamar, para sahabat r.a tidak sempat untuk memetik buah tamar kerana panggilan jihad daripada Rasulullah S.A.W. Lantaran itu, mereka meninggalkan kebun tamar mereka tanpa dipetik. Setelah berbulan mereka pergi berjihad, alangkah gembiranya hati mereka kerana Allah S.W.T masih lagi memelihara buah tamar mereka seolah-olah mereka meninggalkan kebun mereka semalaman.

Jika tentang kisah tamar Allah mampu memelihara, bagaimana pula tentang orang yang kita minat? Bertaqwa kepada-Nya, nescaya Allah juga mampu pelihara dia untuk dijadikan dia sbg jodoh kamu..

4. Tapi saya da syok kat dia.. I can’t live without him/her..

“Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”.

Surah An-Nur : 30

“Kemudian Kami jadikan kamu berada di atas suatu syariat (peraturan) dari urusan (agama itu), maka ikutilah syariat itu dan janganlah kamu ikuti hawa nafsu orang-orang yang tidak mengetahui”.

Surah Al-Jatsiyah : 18

“Orang yang berjihad itu ialah mereka yang berjihad menentang nafsunya”.

Riwayat Bukhari

5. Ala.. saya bercinta bukan slalu pon dapat jumpa dia.. dia duduk jauh.. ktorang xpenah pon berdua-duaan…

“Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk”.

Surah Al-Isra : 32

“Pandangan adalah panah beracun dari panah-pandah Iblis. Barangsiapa yang menundukkan pandangannya dari keelokkan wanita yang cantik karena Allah, maka Allah akan mewariskan dalam hatinya manisnya iman sampai hari kiamat”.

Musnad Ahmad

“Mata boleh berzina dengan melihat, lidah boleh berzina dengan bercakap, tangan boleh berzina dengan berpegangan. Kaki boleh berzina dengan berjalan ke arah tempat maksiat. Hati pula boleh berzina dgn merindui, mengingati dan membayangi si dia”.

Riwayat Bukhari Muslim

6. Tapi saya bukan hensem/ lawa mana pun, saya pun risau saya xde jodoh.. saya rasa cuma dia seorang je yang boleh terima saya..

“Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan, samada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya”.

Surah Yasin : 36

“Dan Yang menciptakan semua yang berpasang-pasangan dan menjadikan untukmu kapal dan binatang ternak yang kamu tunggangi”.

Surah Az-Zukhruf : 12

“Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kamu rasa kasih dan sayang”.

Surah Ar-Rum : 21

7. Rasa macam susah jek nak cari jodoh.. give up lah saya camni!

Abdullah Ibnu MAs’ud pernah berkata :

“Seandainya umurku hanya tinggal 10 hari sahaja untuk aku hidup, nescaya yang ku sukai ialah berkahwin supaya aku tidak menemui Allah s.w.t. (mati) dalam keadaan aku bujang”.

Dari Aisyah r.a. dari Rasulullah s.a.w., baginda telah bersabda :

“Barangsiapa yang mempunyai keluasan rezeki hendaklah berkahwin”.

Riwayat Ibnu Majah.

Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

"Barangsiapa yang tidak beristeri kerana takutkan kepapaan maka dia bukan dari golongan kami”.

Riwayat Abu Mansur Al-Dailami

Kesimpulan :

Cinta itu fitrah manusia, tapi jangan dijadikan ianya alas an untuk kita bercinta tanpa batasan. Kalau mampu, segera lah berkahwin. Kalau x mampu? Tahanlah nafsu!

Memang sedih tidak dapat bersama orang yang kita cintai / cinta tak berbalas, tapi lagi malang jika Allah tidak menyintai kita sebagaimana Allah menyintai para hamba-Nya yang betaqwa. Silap2 kita masuk Neraka-Nya dek kerana cinta nafsu kita!

Jika kita menjaga hubungan dan menolong agama Allah, PASTI & PASTI Allah jadikan dunia tunduk pada kita.. Salafusoleh telah pun berjaya, KENAPA KITA PULA TIDAK BOLEH BERJAYA SPT MEREKA?

sumber: facebook I Love Allah SWT and Prophet Muhammad SAW


0 comments:

Post a Comment


Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

Salam Taa'ruf!!




Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

"Senyum itu satu sedekah"

jom hafai 99 nama ALLAH..

Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

tiMe iS g0Ld!!!!~

caLenDar..

sEdiKit mUtiaRa kAtA..

aL-QuRan pEgAnGaNkU..

aBouT mE..

My photo
nama dberi..nur syahirah bt mohamad..bley call me syahirah atau ara(usually kat umah la)..erm..seorg y banyak ckp..agak funny kowt..tp lately slalu brubah mood dsebabkan kekangan kerja as student taun akhir..n akhir kte smga enjoy mlayari blog nie..=)

rUanG sEmBaNg2..


Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

"Wanita itu ibarat buah epal,epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran ditanah..Tetapi epal yang tidak mampu dibeli berada dipuncak, susah nak dipetik, susah nak digapai..Kadang-kadang epal itu risau, kenapalah diriku belum dipetik?...Lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri menyembah tanah, sedangkan ia sebenarnya telah ﷲﺍ jadikan begitu tinggi martabatnya sehingga tiada siapa yang berani memetiknya..Hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu, mungkin bukan di dunia tapi di akhirat sana, insya-Allah...Biarlah jodoh bukan didunia asalkan cinta Ilahi mengiringi"

mY sELf

mY sELf

memOrY iN sMkAdG

memOrY iN sMkAdG
fRenZ 4eVe

mEmOrY iN kMk

mEmOrY iN kMk
kAnGaNnYeR aKu kAt KoRg sUmE

uMt

uMt

mY bELovEd fAmILy

mY bELovEd fAmILy

hALwA tELinGa..

f0LLoWeRs..


Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

"Salam Ukhuwahfillah, Insya-Allah"

i LuV iSLaM

iluvislam